Medya Planlama ve Satın Alma

Medya planlaması; reklamcının mesajını hedeflediği kişilere ulaştırmak üzere medyanın ne şekilde kullanılması gerektiğinin belirlenme sürecidir.Bir medya planı oluşturulurken öncelikle pazarlama ve reklam amaçları planlanır, daha sonra bu amaçları gerçekleştirmek için medyanın bize en iyi nasıl yardımcı olacağı belirlenir

Pazar değerlendirmesinin ardından, hedef kitle belirlenir ve medya hedefleri tespit edilir. Tespit edilen medya hedeflerine ulaşmak adına bir medya karması oluşturulur ve böylece medya planı medyana gelmiş olur.

Medya planlamasının amacı; sistemli bir medya analizi ve medya planlaması çerçevesinde, reklam mesajının istenilen hedef kitleye mümkün olduğunca etkin bir şekilde ulaşmasını sağlamaktır. Ancak reklam mesajımız ne kadar yaratıcı olursa olsun, hedef kitleye ulaşmamızı sağlayacak olan medya aracını yanlış seçmemiz halinde, belki mesajımızın duyulması hatta hakkında söz edilmesi sağlanır, fakat istenen geri dönüş elde edilemeyebilir.

Medya planlama, belki de reklamcılık alanının en teknik konusudur ve kendine özgü bir çok kavramı içinde barındırmaktadır. Bu eğitimde; bir süreç olarak  medya planlama ve satın alma aşamaları, terminolojisi, süreçleri, fiyatlandırılması ve yayına girme sürecine kadar olan tüm konular eğitim kapsamındadır.

  • Genel Pazarlama (SES Grupları, YBD hesaplama vb.)
  • Dijital Medya Planlama ve Satın alma (Tüm süreçleri)
  • Brief Süreci
  • Mecra İletişimi
  • Yayınlatın başlatılması
  • Optimizasyon
  • Post analizleri
  • TV & radyo reklamları ve terminoloji
  • Gazete Dergi Reklamlar ve terminoloji
  • Açık hava Reklamlar ve terminoloji
  • Dijital Organizasyonlar & Ajans İlişkileri 
  • Marka, Ajans, Mecra ilişkisi nedir, nasıl olmalıdır?
  • Medya Planı hazırlama
  • Dijital Pazarlama
  • Tüm Dijital Reklam modelleri;
  • Mobil reklamlar
  • Video Reklamlar
  • Content Marketing
  • Performans Reklamlar
  • İnfluencer marketing (İnstagram, Youtube vb.)
  • Hedeflemeli yayınlar (Retargeting, RTB, Programmatic)
  • Affiliate Reklam Modelleri
  • Display Marketing
  • Hedef kitle belirleme ve kullanılan yöntemler
  • TGI
  • Gemius
  • Dijital Medya Terminolojisi

Merve Aykutluğ

Lisans öğrenimini Sakarya Üniversitesi'nde tamamlamış olan Merve Aykutluğ sektörde 8 yıllık bir deneyime sahip. medya.net, sahibinden.com ve onedio gibi kurumlarda çalışmış, şu an ise Scorp'ta görevini sürdürmektedir.

Detay

Medya Planlama ve Satın Alma - Taksim Şubesi

3 ay - 72 Saat

Perşembe: 19:00-21:00

Cuma: 19:00-21:00